Kirándulásaink

Fogarasi Nemzeti Park - 2013 szeptember

Duna-szoros Nemzeti Park - 2013 szeptember

Szendehely - 2013 augusztus

Szendehely-Katalinpusztáról indultunk, az országos kéktúra útvonalán. A Bik kúti pihenőnél a csapatból, a kisebb gyermekek az óriások pihenője (Gyadai rét) felé vették az irányt, a többiek nekivágtak a csúcshódításnak, 652 m. Felérve kisebb akadályok leküzdése után felmentünk a toronyba és egy időben láthattuk a Börzsöny hegyvonulatát, Cserhát hegységet és a Dunakanyart. Lesétáltunk a Násznép barlanghoz, majd a Gyadai tanösvény érintésével kellemesen elfáradva vissza érkeztünk a kiindulóponthoz.

Pádis - 2013 június

Tolmács - Nógrád - Diósjenő - 2013 május

Vidám, mosolygós csapattal jártuk be a környéket Tolmácsról indulva. Csodáltuk a Börzsöny hegyvonulatát a Somlyó hegyről, Nógrádi várból, Diósjenői tó mellől. Kellemes sétánk ugyan nem volt rövid, de sok mindent észrevettünk a minket körülvevő természetből, ami mellett máskor „csak”úgy elhaladunk.

2013 május 1

Hosszú tél után az idei Május1 igazi tavaszi köszöntő ünnep volt. Ebben az évben egy tanyán gyűltünk össze, csodálhattuk a Börzsöny hegyvonulatát, a közeli Nógrád várat, a másik oldalon pedig a Naszály és a Cserhát hegység vett minket körül. Sokan kijöttek a szabadba kicsit feltöltődni a természet segítségével, pihenni, túrázni egy rövidet a közeli csiga hegyen. A gyerekek (felnőttek) simogathattak kiskecskét, bárányt, fára másztak. Szép napja volt mindenkinek.

2013 április - Gyadai tanösvény 2. látogatás

A gyadai tanösvény ismét meghozta sokunk kedvét a természetjáráshoz ebben a gyönyörű tavaszi időben, amire idén április közepéig „kellett” várnunk. A csicsergő madarak, a friss zöld szín, a sárga mezei virágok, a levelesedő fák látványa, mindenki arcára mosolyt hoztak. Nagyon jó volt ezt látni és megélni.

Tolmács környéke - 2013 Tavasz

2013 március - Gyadai tanösvény

Március közepén nekivágtunk a Gyadai –tanösvénynek, ahol a táj még igazi téli képet mutatott. Helyenként azonban már látszottak az éledező természet jelei. Kellemes, frissítő pár órát töltöttünk a Naszály lábánál.

2013 február - Téli Túra - Nagy Bihar

Február elején ismét eltöltöttünk pár kellemes napot a medvési turistaházban. Nagyokat kirándultunk a közeli hegyekben.

2013 február - Kristály barlang

2013 február - Mezgédi Czárán barlang

2013 január 16 téli Börzsöny

Az év első kirándulásán január 16.-án a téli Börzsönyben jártunk. Királyréttől indultunk célunk felé, a legrövidebb úton feljutni a Csóványosra. Már az induláskor ránk sütöttek a nap sugarai és elkísértek minket majdnem a túra végéig. Csodálatos volt a látvány, ami elénk tárult, az érintetlen hó, a csillogó hó kristályok. 700 méter felett kiegészült a táj a fák ágaira fagyott zúzmarával, és az átlagos 30cm-es szűz hóval. (helyenként, az átfúvásos területeken a hó mennyiség jóval több volt). A kilátó tetejéről felejthetetlen kép tárult elénk a szem messze ellátott, gyönyörködtünk a "végtelenben". A hideg és persze az idő múlása is határt szabott a nézelődésnek, így hát lassan elindultunk lefelé. Az országos kék jelzésen jöttünk, ám a Foltán kereszttől már a hold és a csillagok kísértek minket, lámpára nem is volt szükségünk. Mikor megláttuk a királyréti parkolót, azért mindenki kicsit megkönnyebbülve mosolygott. A 8 lelkes, kitartó ember, aki kiváló teljesítményt nyújtott egy csodálatos élménnyel lett gazdagabb.

• Vissza az oldal elejére •
motoros,buszos,gyalogtúra,túrák,túra,kalandtúra,kalandnyaralás,erdély,fogarasok,torockó,bihar,pádis,jád,biharfüred,révi szoros,gerinctúra,nagy bihar,bihar füred,ponorás barlang,próba körút,szelek barlangja,vigyázó
Bor, borászat, borászok, gasztronómia, vendéglátás, receptek, sok videó -val. Különleges, érdekes emberekkel készült riportfilmek, erdély, szállás